Tamiyo, le sage de la lune

Tamiyo, le sage de la lune
Tamiyo, le sage de la lune

Les lunaréens ou soratami, originaires du plan de Kamigawa, sont des êtres secrets et curieux. Leurs connaissances des forces métaphysiques de leur propre plan est sans équivalent. Quand l'érudite Tamiyo devint Planeswalker, le fait d'accéder au Multivers dépassa ses rêves les plus fous. Chaque plan lui apparut comme un nouveau puits de savoir à explorer, susceptible d'enrichir les grandes tours-bibliothèques d'Oboro.

Aux yeux de Tamiyo, chaque plan recèle un mystère qui le distingue des autres. Tamiyo a voyagé jusqu'à Innistrad pour enquêter sur le mystère de sa lune argentée. Cela fait de nombreux cycles que Tamiyo observe Innistrad, usant de ses pouvoirs de Planeswalker pour en savoir davantage sur l'influence de la lune sur ce monde. Fascinée, elle a constaté son effet sur la malédiction des lycanthropes, et compilé de nombreuses données sur la frénésie vampirique qui semble elle aussi affluer et refluer en fonction des phases de lune. Sa curiosité a fini par la conduire au célèbre astronomancien Jenrik. Tamiyo a passé des mois dans la tour en pierre de lune du savant, compulsant les nombreux diagrammes, ajoutant ses propres observations à la somme de savoir accumulée par Jenrik sur l'influence de la lune sur les peuples de ce plan.

Depuis le retour d'Avacyn, Tamiyo griffonne des notes enfiévrées sur l'effet de l'archange sur ce monde, ses créatures et la lune. La nature du Helgruft, la création des wolfir, l'apparition des gryffs et l'origine du récent renforcement des protections magiques remplissent ses parchemins avec plus de questions que de réponses.


Tamiyo, le sage de la lune
Tamiyo, le sage de la lune

Tamiyo, le sage de la lune est l'un des arpenteurs que j'affectionne le plus. D'une part, parce que chacun de ces effets peut servir dans n'importe quel deck et dans n'importe quel situation; d'autre part, parce que son ultime vous donne accès à un mode de jeu bien plus fun que celui de base. c'est une nouvelle vision, une nouvelle façon d'aborder le jeu. En effet, ne plus avoir de limite dans votre main et pouvoir récupérer n'importe quel carte qui irait dans votre cimetière signifie que vous pourrez, par exemple, jouer vos sorts autant de fois de suite que vous le désirez! En outre, vous pourrez piocher autant de carte que sollicite votre stratégie et les garder. Vous pouvez ainsi débouchez sur des situations ou vous jouez pratiquement tout votre deck librement (construire un deck de bonne taille peut être une bonne idée), comme en combinant, par exemple, 2x Œil du Kraken à une Sonde gitaxienne!

Vous pourriez également tuer l'adversaire très facilement rien qu'avec un Memnite, un Artiste de sang et n'importe quel effet qui permet de sacrifier une créature ou un permanent (comme un Voyant de viscères). ;)

 

En outre, les effets de Tamiyo jouant sur l' "engagement" et le "dégagement", peuvent la prédestiner à un deck que j'aime appelé "deck Frost"( cf: Titan de Givre, Mur de gel, Sage des jachères, etc...).


Rules details/ détails concernant les règles:


5/1/2012: Tamiyo's first ability tracks the permanent, but not its controller. If the permanent changes controllers before its first controller's next untap step has come around, then it won't untap during its new controller's next untap step.

  • 5/1/2012: The number of tapped creatures the player controls is determined when Tamiyo's second ability resolves.
  • 5/1/2012: Tamiyo's third ability creates one emblem with two abilities.
  • 5/1/2012: If you activate Tamiyo's third ability when she has eight loyalty counters on her, she'll be put into your graveyard before the emblem is created. She won't return to your hand.
  • 5/1/2012: Cards that are put into your graveyard can be returned to your hand by the emblem's ability even if they were never in your hand.
  • 7/1/2013: The ability can target a tapped permanent. If the targeted permanent is already tapped when it resolves, that permanent just remains tapped and doesn't untap during its controller's next untap step.
  • 7/1/2013: Planeswalkers are permanents. You can cast one at the time you could cast a sorcery. When your planeswalker spell resolves, it enters the battlefield under your control.
  • 7/1/2013: Planeswalkers are not creatures. Spells and abilities that affect creatures won’t affect them.
  • 7/1/2013: Planeswalkers have loyalty. A planeswalker enters the battlefield with a number of loyalty counters on it equal to the number printed in its lower right corner. Activating one of its abilities may cause it to gain or lose loyalty counters. Damage dealt to a planeswalker causes that many loyalty counters to be removed from it. If it has no loyalty counters on it, it’s put into its owner’s graveyard as a state-based action.
  • 7/1/2013: Planeswalkers each have a number of activated abilities called “loyalty abilities.” You can activate a loyalty ability of a planeswalker you control only at the time you could cast a sorcery and only if you haven’t activated one of that planeswalker’s loyalty abilities yet that turn.
  • 7/1/2013: The cost to activate a planeswalker’s loyalty ability is represented by a symbol with a number inside. Up-arrows contain positive numbers, such as “+1”; this means “Put one loyalty counter on this planeswalker.” Down-arrows contain negative numbers, such as “-7”; this means “Remove seven loyalty counters from this planeswalker.” A symbol with a “0” means “Put zero loyalty counters on this planeswalker.”
  • 7/1/2013: You can’t activate a planeswalker’s ability with a negative loyalty cost unless the planeswalker has at least that many loyalty counters on it.
  • 7/1/2013: Planeswalkers can’t attack (unless an effect turns the planeswalker into a creature). However, they can be attacked. Each of your attacking creatures can attack your opponent or a planeswalker that player controls. You say which as you declare attackers.
  • 7/1/2013: If your planeswalkers are being attacked, you can block the attackers as normal.
  • 7/1/2013: If a creature that’s attacking a planeswalker isn’t blocked, it’ll deal its combat damage to that planeswalker. Damage dealt to a planeswalker causes that many loyalty counters to be removed from it.
  • 7/1/2013: If a source you control would deal noncombat damage to an opponent, you may have that source deal that damage to a planeswalker that opponent controls instead. For example, although you can’t target a planeswalker with Shock, you can target your opponent with Shock, and then as Shock resolves, choose to have Shock deal its 2 damage to one of your opponent’s planeswalkers. (You can’t split up that damage between different players and/or planeswalkers.) If you have Shock deal its damage to a planeswalker, two loyalty counters are removed from it.
  • 7/1/2013: If a player controls two or more planeswalkers that share a planeswalker type, that player chooses one of them and the rest are put into their owners’ graveyards as a state-based action.